Αναλαμβάνεται η πλήρης προετοιμασία επενδυτικών προτάσεων -Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για να λάβετε την προσφορά μας..
 
ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ (DOMAIN NAMES)

 

Ένας σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας είναι το όνομα της καθώς η ονομασία μιας ιστοσελίδας δημιουργεί ένα εμπορικό σήμα που δύσκολα αλλάζει στο μέλλον.

 

Η ΑΓΟΡΑ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΕ 209,8 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ DOMAIN NAMES

Με στοιχεία α’ τριμήνου 2011 (VeriSign), οι συνολικές καταχωρήσεις domain names (registrations) σε όλο τον κόσμο, ανέρχονται πλέον σε 209,8 εκατομμύρια ονόματα, παρουσιάζοντας αύξηση 4,5 εκατομμυρίων νέων domain names από το προηγούμενο τρίμηνο (δ’ 2010). Ενώ μόλις σε ένα έτος έχουν αυξηθεί 15,3 εκατομμύρια ή 7,9%.

Με στοιχεία γ’ τριμήνου 2010, από το σύνολο των κατοχυρωμένων Domain Names τα 122.6 εκατομμύρια αφορούσαν Generic Domain Names (.com, .net, .org κτλ) και τα 79,2 εκατομμύρια αφορούσαν Country Top Level Domains (.eu, fr, de, co.uk, gr κτλ).

Η VeriSign είναι η μεγαλύτερη εταιρεία καταχωρητής domain name στον κόσμο, έχει έδρα στις ΗΠΑ και κατέχει τα δικαιώματα των .com, .net και άλλων σημαντικών domains.

 

ΠΩΣ ΑΠΟΚΤΑΤΑΙ ΕΝΑ DOMAIN NAME

Ένα domain name αποκτάται με δύο τρόπους. Είτε με την κατοχύρωση του αν είναι ελεύθερο, είτε με την αγορά του από κάποιον που το έχει κατοχυρώσει ήδη, και θέλει να το πουλήσει. Γύρω από την αγοροπωλησία ονομάτων (domain names) έχει ‘χτιστεί’ παγκοσμίως μια πολύ μεγάλη αγορά αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, όπου χιλιάδες ονόματα (domain names) αλλάζουν κατόχους κάθε ημέρα. Δεκάδες ιστοσελίδες ασχολούνται αποκλειστικά με την αγοροπωλησία ονομάτων.

 

ΟΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΕΣ ΑΓΟΡΟΠΩΛΗΣΙΕΣ DOMAIN NAMES ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ

Ακολουθεί πίνακας με τις 20 ακριβότερες αγοροπωλησίες ονομάτων στο ίντερνετ (Domain Names) που έχουν καταγραφεί ιστορικά σε όλον τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα 20 ονόματα είναι .com.

Πίνακας: Οι 20 ακριβότερες αγοροπωλησίες Domain Name όλων των εποχών (έως τις αρχές 2011)

 

Ένα όνομα στο ίντερνετ μπορεί να πωλείται από μερικές δεκάδες δολάρια έως και αρκετά εκατομμύρια δολάρια. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε ένα από τα μεγάλα web site όπου πραγματοποιείται αγοροπωλησία ονομάτων, η μέση αξία ενός .com που άλλαξε χέρια το 2010 διαμορφώθηκε περί τα 650 δολάρια ΗΠΑ.

Στις συνδέσεις παρουσιάζονται τόσο ιστοσελίδες όπου μπορείτε να καταχωρήσετε κάποιο ελεύθερο όνομα όσο και ιστοσελίδες που μπορείτε να αγοράσετε και να πουλήσετε κάποιο όνομα (domain name).

 

ΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΕΝΟΣ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ (DOMAIN NAME)

Πολλοί είναι οι παράγοντες που καθορίζουν την αγοραία αξία ενός ονόματος στο ίντερνετ, παρακάτω αναφέρονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς:

1) Αριθμός χαρακτήρων του ονόματος, όσο λιγότεροι είναι οι χαρακτήρες που αποτελείται ένα domain name τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία του. Παραδείγματος χάριν το tom .com που πωλήθηκε το 2000 αντί 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Ένα όνομα 3-4 χαρακτήρων που υπάρχει και στο λεξικό (generic name) διαθέτει συνήθως πολύ μεγάλη αξία. Η σπανιότητα μιας ονομασίας είναι σίγουρα σημαντικός παράγοντας που προσθέτει αξία.  

2) To domain extension κάθε ονόματος (πχ .com, .gr) είναι πολύ σημαντικός παράγοντας κατά την αξιολόγηση της αγοραίας αξίας του. Όπως αναλύεται, ονόματα σε .com domains είναι πολλές φορές πιο ακριβά από τα αντίστοιχα ονόματα σε .net, και ακόμα πιο ακριβά από αντίστοιχα .org κτλ. Τα .com domains είναι πολύ καλή επιλογή για μια εταιρεία που θέλει να απευθυνθεί στην παγκόσμια αγορά, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την αξία τους.

3) Ένα όνομα παίρνει επίσης αξία από το πόσο εύηχο είναι. Ένα εύηχο όνομα είναι πιο εύκολα μνημονεύσιμο για έναν επισκέπτη μιας ιστοσελίδας (πχ cardgames.xxx)

4) Αν το domain name περιλαμβάνει σύμβολα όπως τελείες και παύλες, η αξία του μειώνεται σημαντικά (π.χ. my-banking.xxx)

5) Ένας άλλος παράγοντας που δίνει αξία σε ένα domain name είναι κατά πόσο είναι εμπορικό ως ονομασία. Μια εμπορική (brandable) ονομασία μπορεί ευκολότερα να αποδώσει σε μια διαφημιστική καμπάνια. Domain names που είναι πιο εφαρμόσιμα ως λέξεις για την πώληση αγαθών και υπηρεσιών έχουν μεγαλύτερη αξία (π.χ. ονόματα που περιλαμβάνουν την λέξη sales)

6) Το μέγεθος και η διαδικτυακή εφαρμογή του οικονομικού κλάδου που περιγράφει μια ονομασία (π.χ. mybanking.xxx) είναι παράγοντας που καθορίζει την ζήτηση του σημαντικά.

7) Η ύπαρξη εναλλακτικών ονομασιών που μπορούν να περιγράψουν καλύτερα το νόημα ενός domain name περιορίζουν σημαντικά την αξία του. (πχ μια ιστοσελίδα με όνομα computeraid.xxx μπορεί να περιγραφεί καλύτερα ως pcaid.xxx)

8) Τέλος, η αξία ενός domain name καθορίζεται και από την δυναμική που θα μπορούσε να έχει το όνομα σε επίπεδο μηχανών αναζήτησης (search engines), αν στο μέλλον αυτό γίνει ιστοσελίδα. Ένα domain name που δύναται να έχει μεγάλη κινητικότητα (traffic & ranking) κερδίζει μεγάλη αξία. Ο τελευταίος παράγοντας είναι δύσκολα αξιολογήσιμος από άτομα που δεν διαθέτουν σχετική εμπειρία στις τεχνικές SEO (Search Engine Optimization).

 

ΔΥΟ ΕΙΔΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ DOMAIN NAMES

 

1) Generic Top Level Domains (gTLDs)

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα .com, .net, .org, biz, info και άλλα. Τα Generic Domain Names μπορούν να κατοχυρωθούν από οποιονδήποτε ανεξαρτήτως της χώρα κατοικίας του. Παρακάτω, παρουσιάζονται ενδεικτικά τα .com, .net και .org.

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ .COM

Τα .com είναι σίγουρα τα πιο σημαντικά από τα Generic Domains παγκοσμίως με 93,3. κατοχυρωμένα ονόματα. Η ονομασία τους προέρχεται από τα αρχικά της λέξης commercial αλλά έχουν επίσης καθιερωθεί και ως common domains. Τα .com domains διατίθενται από το 1985 ενώ τα 10 πρώτα ονόματα που καταχωρήθηκαν ήταν τα Symbolics .com, BBN .com, Think .com, MCC .com, DEC .com, Northrop .com, Xerox .com, SRI .com, HP .com, και Bellcore .com. Είναι ζήτημα γοήτρου στις ΗΠΑ μια εταιρεία να διαθέτει ιστοσελίδα σε ένα .com domain και γι’ αυτό οι τιμές μεταπώλησης τους βρίσκονται στα ύψη. Αντίθετα η κατοχύρωση τους δεν είναι ιδιαίτερα ακριβή (περίπου 10 ευρώ ετησίως). Δυστυχώς όμως ελεύθερα αξιόλογα .com δεν υπάρχουν εύκολα. Είναι χαρακτηριστικό ότι εδώ και πολλά χρόνια δεν υπάρχει ελεύθερο .com τριών χαρακτήρων (είτε γράμματα, είτε αριθμοί και είτε όλοι οι συνδυασμοί αυτών).

ΤΑ .NET DOMAINS

Τα .net domains είναι τα δεύτερα πιο σημαντικά Generic Domains με 13,8 εκατομμύρια καταχωρήσεις. Η ονομασία τους προέρχεται από τα αρχικά της λέξης Network. Αρχικά τα .net domains λειτουργούσαν υπό την Αμερικάνικη εταιρεία Network Solutions (NSI), η οποία όμως το 1993 αγοράστηκε από τη VeriSign (της ανήκουν και τα .com). Η αξία μεταπώλησης τους ως ονομάτων στο ίντερνετ (domain names) δεν είναι μικρή αλλά είναι πολύ μικρότερη από ότι ένα .com.

ΤΑ .ORG DOMAINS

Παγκοσμίως, υπάρχουν περί τα 8,8 εκατομμύρια καταχωρημένα .org ονόματα. Η ονομασία τους προέρχεται από τα αρχικά της λέξης organization. Το .org domain αρχικά δημιουργήθηκε αποκλειστικά για μη-κερδοσκοπικούς οργανισμούς, κάτι όμως που δεν ισχύει πλέον σήμερα. Τα .org υπάρχουν από το 1985, ενώ από το 2003 λειτουργούν υπό τον έλεγχο της εταιρείας Public Interest Registry. Το πρώτο όνομα που καταχωρήθηκε ήταν το  mitre.org. Η αξία μεταπώλησης τους είναι μικρότερη από τα .net.

 

2) Country Top Level Domains (ccTLDs)

Τα Country Top Level Domains (ccTLDs) αποτελούν domain names με γεωγραφικούς προσδιορισμούς όπως τα .eu που αναφέρονται στην Ευρώπη και τα .asia που αναφέρονται στην Ασία. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν και τα τοπικά domains όπως για παράδειγμα το .gr για την Ελλάδα, το .de για την Γερμανία, το .fr για την Γαλλία και το .co.uk για την Μεγάλη Βρετανία.

Σε παγκόσμιο επίπεδο τα .de κυριαρχούν με 14,1 εκατομμύρια καταχωρημένα ονόματα. Tα .co.uk ακολουθούν με 9,1 εκατομμύρια καταχωρημένα ονόματα. Για να μπορέσει κάποιος να καταχωρήσει ένα country domain name πρέπει να έχει κατοικία στην χώρα ή στην Ήπειρο αναφοράς. Σημειώνεται ότι τα ονόματα .eu βρίσκονται σε πτώση ζήτησης και η αξία μεταπώλησης τους είναι χαμηλή, το ίδιο όμως δεν συμβαίνει με τα .co.uk, τα .fr και τα .de τα οποία εμφανίζουν σταθερά αυξανόμενη ζήτηση. Η Ευρώπη δεν έχει επενδύσει όσο θα έπρεπε στην αγορά ονομάτων, και κατά συνέπεια οι περισσότερες Ευρωπαϊκές εταιρείες προτιμούν να χρησιμοποιήσουν ένα .com ή ένα .net παρά ένα Ευρωπαϊκό (.eu) domain name.

Ακολουθεί πίνακας με τα πιο σημαντικά Domain Extensions σε όλο τον κόσμο.  

Πίνακας: Η Κατανομή των καταχωρημένων Domain Names διεθνώς (στοιχεία Μαρτίου 2011)

 Πηγή: Verisign

Τα Ελληνικά domains (.gr)

Η αγορά των .gr domains είναι σε νηπιακό στάδιο και προσφέρει την ευκαιρία καταχώρησης εξαιρετικών ονομάτων που είναι ακόμα ελεύθερα. Το κόστος καταχώρησης ενός .gr για δύο έτη κυμαίνεται μεταξύ των 20-25 ευρώ. Συνιστάται στους αναγνώστες, ο εντοπισμός και η καταχώρηση ποιοτικών και εύηχων.gr domains, ίσως σε μερικά χρόνια να πετύχουν αξιόλογες τιμές μεταπώλησης.  

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ DOMAIN PARKING, ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΕΣΟΔΑ ΣΤΟΝ ΚΑΤΟΧΟ ΕΝΟΣ ΟΝΟΜΑΤΟΣ (DOMAIN NAME) ΥΠΟ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ

Domain Parking ονομάζεται η διαδικασία κατά την οποία ο κάτοχος ενός ονόματος (domain name) παραχωρεί τα δικαιώματα χρήσης του σε μια τρίτη εταιρεία, η οποία με την σειρά της τοποθετεί διαφημίσεις στο Domain και κερδίζει χρήματα. Ο κάτοχος του ονόματος λαμβάνει ένα ποσοστό από τα διαφημιστικά έσοδα. Στις συνδέσεις περιλαμβάνεται το σύστημα Parking της SEDO, χωρίς όμως να προτείνεται ως η βέλτιστη λύση.

 

Για να γίνει πιο κατανοητή η διαδικασία Domain Parking παρουσιάζεται ένα απλό παράδειγμα:

Βήμα-1) Ένα ποιοτικό domain name παραχωρείται από ένα κάτοχο Α σε μια εταιρεία Β (εδική στο domain parking),

Βήμα-2) Η εταιρεία Β δημιουργεί μια ιστοσελίδα (αυτόματη διαδικασία), την οποία λειτουργεί κάτω από το όνομα (domain name) που της παραχωρήθηκε,

Βήμα-3) Η εταιρεία Β δημιουργεί διαφημιστικούς χώρους στην ιστοσελίδα όπου παρουσιάζονται αυτόματα διαφημίσεις από την Google (σύστημα Google Adsense),

Βήμα-4) Η σελίδα λειτουργεί, την επισκέπτονται διάφορα άτομα, κάποια από τα οποία ‘πατάνε’ πάνω σε κάποιες από τις διαφημίσεις της Google (μέθοδος pay per click),

Βήμα-5) Η Google πληρώνεται από τον διαφημιζόμενο, και με ένα ποσοστό της αμοιβής της, πληρώνει την εταιρεία Β που της παρείχε πριν τον διαφημιστικό χώρο,

Βήμα-6) Η εταιρεία Β πληρώνει με στην σειρά της, με ένα ποσοστό της αμοιβής της, τον κάτοχο Α που της παρείχε αρχικά το Domain Name (ολοκλήρωση διαδικασίας).

 

Η παραπάνω διαδικασία πραγματοποιείτε σχεδόν αυτόματα και έχει ουσιαστικά μηδενικό εργατικό κόστος. Τα οφέλη από το domain parking για ένα και μόνο όνομα (domain name) είναι συνήθως πολύ μικρά. Αυτή την στιγμή όμως υπάρχουν εταιρείες, ακόμα και στην Ελλάδα, που διαθέτουν στην κατοχή τους 10.000-20.000 domain names. Τα οφέλη για αυτές από το domain parking θα μπορούσαν να είναι πολύ μεγάλα.

 

Γ. Πρωτονοτάριος

 

Περισσότερα θέματα Νέας Οικονομίας

 

Συνδέσεις:

Βρείτε ελεύθερα Ελληνικά domain names και καταχωρήστε τα

Βρείτε και καταχωρήστε ένα .com ή ένα .net domain (οικονομικές καταχωρήσεις)

Αγοροπωλησίες ονομάτων

Αγοροπωλησίες ονομάτων

Αγοροπωλησίες ονομάτων (και Ελληνικά .gr  domais)

Πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία Domain Parking

Εργαλεία:

Μια καλή Ελληνική Προσπάθεια, βιβλιοθήκη θεμάτων με θέμα το e-business

Το καλύτερο δωρεάν εργαλείο για να ‘ψάξετε’ εξονυχιστικά ένα domain name

Δωρεάν ηλεκτρονικό εργαλείο για την αποτίμηση (appraisal) ενός domain name

Tο Estibot επιτρέπει μια αποτίμηση κάθε φορά για κάθε IP, είναι χρήσιμο για να δείτε και το CPC ενός ονόματος (δηλαδή το cost per click). Χρησιμεύει κυρίως για την αποτίμηση ονομάτων όπως .com, .net, .org.

 

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα...

 

 

Investment & Technology Solutions 13/7/2011

Απαγορεύεται η ολική αναδημοσίευση, ή μερική αντιγραφή κειμένων και γενικότερα πληροφοριών που περιέχονται στις σελίδες του ιστοχώρου capitalinvest χωρίς την σχετική άδεια.


..